zaterdag 8 december 2012

Geluidsoverlast

Vanmorgen was het weer zover. Ik denk al de zesde week achter elkaar dat ik in het weekend word gewekt doordat de buurman, die twee verdiepingen onder mij woont, zijn geluidsinstallatie op standje "ruzie met de buren" heeft staan.
De hardcore schalt door de flat heen, alsof de boxen naast mijn bed staan.

Hoewel het tijdstip nu iets normaler was, niet om 8u 's morgens, is het niet goed voor je nachtrust.

Het is niet te beschrijven wat het met je doet als je elk weekend op zo'n manier wordt gewekt.

Hoewel je genoeg slaap hebt gehad, is alle rust en ontspanning in een klap weg.
Je voelt je alsof je de hele nacht hebt doorgehaald, en daarbij nog de schrik van je leven hebt gehad.
Het maakt je wanhopig en paniekerig.
En niet alleen als je wakker wordt. Ook het idee van weekend geeft geen rust meer. Je gaat al naar bed met het idee, "Als ze morgenochtend maar niet weer die muziek zo hard aan hebben staan!".

Elke week naar beneden lopen en vragen of het zachter mag, gaat ook vervelen. En daarbij ben je dan toch al wakker, dus heeft het geen nut.
Zelf muziek er hard tegenover zetten, heeft ook geen nut. Dat doet de buurman die ernaast woont al elke keer. En die heeft ook een behoorlijke geluidsinstallatie dus op dat moment komt er van twee kanten herrie door de flat geschald.

Het is elk weekend maar hopen dat de buren er niet zijn en die schaarse dagen dat ik wel kan uitslapen ben ik er ook erg blij mee.

Volgend jaar gaat er gerenoveerd worden, en hopelijk is de geluidsoverlast dan minder tot niet bestaand.

**Pff zelfs door mijn eigen muziekdvd, die overigens op een normaal niveau aanstaat, hoor ik de hardcore van de buren.. Ongelooflijk..**

2 opmerkingen:

  1. geen idee meer waar ik de optie kan vinden om blogs te lezen/volgen HAHA

    kun je niet afspraken met die vent maken?
    overlast is overlast of dat nu tussen 8.00 en 22.00 is of niet.. het is en blijft teringkloterigetiefusoverlast

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het niet.. Het was vanmiddag ook raak, alleen hoorde ik er niet zoveel van omdat de wasmachine aanstond, maar hoorde wel de buurman ernaast als een gek op zijn kachel meppen in de hoop dat het minder werd..

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief